دانستنی ها

مهمترین ویژگی های سرویس خواب نوزاد

سرویس خواب نوزاد

با تولد یک فرزند جدید در خانواده، همه اعضا و به‌خصوص پدر و مادر به دنبال آن هستند که آرامش و آسایش لازم را برای او فراهم آوردند. به همین دلیل نیز به دنبال خرید وسایلی می‌روند که فرزند و نوزاد دلبندشان بتواند ایمنی لازم را داشته باشد و به راحتی زندگی کند. به همین دلیل هم هست که معمولاً والدین زمان و البته هزینه نسبتاً زیادی را برای خرید سیسمونی نوزاد خود صرف می‌کنند. در این میان انتخاب سرویس خواب نوزاد برای اتاق خواب نوزاد از اهمیت بسیاری برخوردار است. به همین خاطر نیز خرید محصولاتی باکیفیت و مناسب، شرط مهمی برای راحتی و امنیت نوزادان به شمار می‌رود. در این مطلب از بیبی لوکس با شما هستیم تا به طور مفصل به موضوع سرویس خواب نوزاد بپردازیم.

درباره ویژگی های سرویس خواب نوزاد

به طور کلی سرویس خواب نوزاد شامل اجزایی مثل گهواره نوزادی، تخت خواب، کمد نوزادی، پتو و لحاف کودک، دراور، کمد و… می‌شود. در این میان می‌توان حتی ست لحاف، تشک و بالش را نیز در میان سرویس خواب نوزاد در نظر گرفت. اما مهم‌ترین نکته‌ای که در رابطه با سرویس خواب نوزاد می‌توان اشاره کرد آن است که الیاف سرویس خواب نوزاد باید ضد حساسیت باشد و با لطافتی که دارد راحتی و آسایش فرزند شما را فراهم کند، چراکه پوست لطیف و حساس نوزادان می‌تواند به راحتی در معرض آسیب قرار بگیرد.

معمولاً می‌توان گفت که استفاده از تخت خواب نوزاد در ابتدای تولد فرزند شما تا ماه‌های اول آن چندان به کار نمی‌آید و شما می‌توانید فرزند خود را تا دو یا سه‌ماهگی خود بر روی گهواره و یا در کنار خود قرار دهید. به همین دلیل هم می‌توان تخت خواب نوزاد را در ماه‌های بعد مورداستفاده قرار داد.

مسئله مهمی که باید در رابطه با خرید سرویس خواب نوزاد در نظر داشته باشید آن است که محصول موردنظر دوام و کیفیت خوبی داشته باشد تا بتواند راحتی و امنیت خوبی را برای فرزند شما فراهم کند؛ بنابراین برای انتخاب سرویس نوزاد در وهله اول باید با یک بررسی همه‌جانبه ببینید که به دنبال چه نوع تخت و کمد‌هایی هستید، چراکه زیبایی آن تنها معیار انتخاب نیست، بلکه کیفیت و دوام آن نیز شرط اصلی به شمار می‌آید.

بنا بر تمامی چیز‌هایی که گفته شد به طور کلی می‌توانیم معیار‌هایی مانند اندازه و ابعاد، ارتفاع و قابلیت تنظیم، دوام، ست ملحفه و تشک، لوازم تزئینی و اکسسوری، جنس و متریال و… را به عنوان معیار‌های مهم و تأثیرگذار یک سرویس خواب نوزاد خوب در نظر بگیریم.

سرویس خواب نوزاد

ابعاد استاندارد سرویس خواب نوزاد

ابعاد استانداردی برای انتخاب تخت نوزاد وجود ندارد. مهم‌ترین معیار برای انتخاب تخت، طول قد و میزان وزن نوزاد شماست. البته امروزه تخت‌های چندمنظوره‌ای تولید می‌شوند که از نوزادی تا نوجوانی قابل استفاده‌اند. این تخت‌ها ابتدا برای نوزاد و سپس برای سنین بالاتر قابل استفاده خواهند بود. تخت‌خواب‌های نوزاد-نوجوان لبه‌های بلندی دارند که برای جلوگیری از سقوط نوزاد به روی زمین تعبیه شده اند. می‌توانید این لبه‌ها را کم‌کم و با بالا رفتن سن کودک ‌بردارید تا تخت نوزاد به تخت نوجوان تبدیل شود. همچنین ارتفاع تخت هم با بالا رفتن سن کودک شما قابل‌تنظیم خواهد بود.

رنگ سرویس خواب سرویس خواب نوزاد

بهترین رنگ برای تخت نوزاد و سرویس خواب نوزاد، طیف رنگ کرم تا استخوانی است. این رنگ ضمن روشن‌تر و بزرگ‌تر نشان‌دادن فضای اتاق، در صورت کثیف شدن، لک‌ها را بهتر نشان می‌دهد. البته این مورد کاملا سلیقه‌ایست و هر پدر ومادری می‌توانند بسته به سلیقه خود رنگ اتاق خواب و سرویس خواب نوزاد خود را انتخاب کنند.

تخت‌خواب نوزاد می‌تواند به رنگ دیوارهای اتاق و یا رنگی متضاد آن باشد. مهم‌تر از رنگ بدنه تخت، رنگی است که برای تشک تخت انتخاب می‌کنید. همچنین برای انتخاب تختخواب‌های دو طبقه، مدلی را انتخاب کنید که طبقه دوم، لبه مناسبی داشته باشد و ایمنی فرزند شما تضمین شود. فراموش نکنید که طبقه دوم تخت‌های دو طبقه نباید خیلی به سقف نزدیک باشند. همچین روشنایی مستقیم مثل چراغ خواب یا آباژور نباید در کنار دیواری که تخت را قرار می‌دهید قرار داشته باشد.

نکته

نور طبیعی بهترین نور برای اتاق کودک است اما توجه داشته باشید که بد‌ترین جا برای قراردادن تخت، زیر پنجره است. اگر اتاق کودک شما کوچک است و تنها جایی که می‌توانید تخت را قرار دهید زیر پنجره است، حتما با نصب پرده‌ای مناسب جلوی ورود نور و تابش مستقیم آفتاب روی صورت دلبندتان را بگیرید.

ارتفاع مناسب تخت نوزاد

ابعاد تخت نوزاد بر اساس وزن، قد و ابعاد بدن کودک متغیر است. تخت‌خواب یک نوزاد و شیرخوار باید لبه‌های بلندی داشته باشد. البته اگر کودک شما شیرخوار نیست، ارتفاع ۳۰،۲۰ سانتی‌متری تخت از سطح زمین نیز مناسب به‌نظر می‌رسد. برای سن‌ین بالا‌تر که قد کودک بلند‌تر می‌شود، فاصله ۴۰،۳۰ سانتی‌متر استاندارد خواهد بود. اگر قد کودکی بلند‌تر و یا کوتاه‌تر از میانگین سنی‌ باشد، این ارتفاع تغییر خواهد کرد. بهتر است فاصله تخت از سطح زمین نه خیلی زیاد و نه خیلی کم باشد.

انتخاب مدل سرویس خواب نوزاد

یک تخت استاندارد با طرحی ساده همیشه قابل استفاده است و هیچ وقت از مد نمی‌افتد. اگر قصد دارید تختی انتخاب کنید تا کودک‌تان چند سال از آن استفاده کند، از انتخاب طرح‌های فانتزی روز بپرهیزید زیرا بعدا پشیمان خواهید شد. همچنین در دکوراسیون اتاق نوزاد نیازی نیست از قاب‌ عکس‌های مختلف استفاده کنید. مهم‌ترین نکته در دکوراسیون اتاق نوزاد این است که مراقب باشید تخت نوزاد را به هیچ عنوان زیر پنجره قرار ندهید.

جنس سرویس خواب

به‌طور کلی بهترین جنس برای سرویس خواب نوزاد چوبی است و سپس ام دی اف  و نئوپان در مرحله دوم قرار دارند. در تمامی این متریال‌ها باید همواره جنس مرغوب و مناسب را بیش از هرچیزی مد نظر قرارداد. مثلا ام دی اف در انواع و کیفیت‌های مختلفی تولید می‌شود. بعضی از چوب‌های ام دی اف گازی را از خود متصاعد می‌نمایند که برای تنفس کودکان مضر است. تخت‌های فرفروژه با لبه‌های تیز به هیچ‌عنوان توصیه نمی‌شود. باید تخت‌های را انتخاب کنید که به‌راحتی بتوانید زیر آنان را تمیز کرده تا از تجمع حشرات موذی در آنجا خودداری کنید. استفاده از تخت‌های بسیار نازک، ظریف، سبک را برای کودک فراموش کنید زیرا سلامتی این گل‌های زندگی از هر چیزی مهم‌تر است.

سرویس خواب نوزاد یکی از عناصر کلیدی اتاق خواب کودک به‌شمار می‌آید. با ورود عضو جدید به خانواده تقسیم فضا نیاز به توجه و دقت دارد که وسایل خریداری شده برای کودک مخصوصاً سرویس خواب فقط جنبه فانتزی و تزئینی نداشته باشد، بلکه وسیله‌ای مفید باشد که علاوه بر زیبایی و دلنشینی به خوبی نیازهای کودک که مهم‌ترین آن آرامش و امنیت است را برآورده کند. بنابراین توجه به استاندارهای سرویس خواب کودک در زمان خرید بسیار مهم است.

سرویس خواب نوزاد

بهترین سایت برای خرید اینترنتی سرویس خواب کودک

خرید اینترنتی کالاهای مورد نیاز با توجه به شرایط کنونی معقولانه‌تر می‌باشد. سرویس چوب نیز از آن دسته کالاهایی است که اگرچه خرید آن به صورت حضوری برخی مزایا را به همراه خود دارد، اما خرید اینترنتی آن نیز می‌تواند بسیار مفید و سودبخش واقع شود.

به هنگام خرید اینترنتی سرویس خواب نوزاد بهتر است نکاتی را در نظر بگیرید تا بتوانید بهترین فروشگاه اینترنتی کالای چوب را انتخاب نموده و بهترین گزینه را برای اتاق خواب نوزاد دلبندتان برگزینید. برخی از نکاتی که به هنگام انتخاب فروشگاه اینترنتی کالای چوب باید در نظر بگیرید به شرح زیر می‌باشند:

  • دارای نشان اعتماد الکترونیکی

سایت‌ها و فروشگاه‌های اینترنتی که دارای نشان اعتماد الکترونیکی باشند، معمولا قابل اطمینان بوده و برای خرید اینترنتی می‌توانید به آن‌ها اطمینان کنید. این نشان معمولا در پایین صفحه اصلی سایت قرار می‌گیرد.

  • دارای تنوع طرح و رنگ در چوب و پارچه

معمولا برای تولید کالاهای چوبی از چوب و گاها از پارچه استفاده می‌شود. سایت فروشگاه اینترنتی باید به گونه‌ای باشد که کاربر یا خریدار بتواند طرح و رنگ مورد نظر خود را برای چوب مورد استفاده و پارچه مورد استفاده، انتخاب کند و محصول کاملا مطابق با خواسته‌ی او پیاده‌سازی شود.

  • دسته‌بندی صحیح و مناسب

سایتی که شما قصد خرید سرویس خواب نوزاد از آن را دارید، باید دسته‌بندی درستی داشته باشد تا شما بتوانید گزینه مورد نیاز خود را انتخاب کنید و وارد دسته‌بندی‌های اشتباه نشوید.

  • ضمانت‌نامه کالاها

به هنگام خرید اینترنتی سرویس خواب نوزاد باید در نظر داشته باشید که کالاهای سایت، ضمانت‌نامه و گارانتی به همراه داشته باشند. داشتن گارانتی به شما این اطمینان را می‌دهد کالای انتخابی شما از کیفیت مورد قبولی برخوردار است.

  • تصاویر کافی از محصول

سایت فروش اینترنتی سرویس خواب نوزاد باید تعداد کافی تصویر از کالاها را در سایت قرار دهد تا مشتری بتواند محصول مورد نظر را از تمام جوانب بررسی کرده و بهترین گزینه را انتخاب کند.

  • اطلاعات کافی و واضح محصول

تمام محصولات موجود در فروشگاه اینترنتی باید دارای شرح محصول کافی و مفید باشند تا مشتری بتواند با آگاهی نسبت به اطلاعات محصول آن را انتخاب کند.

  • قسمت نظرات کاربران

بسیاری از فروشگاه‌های اینترنتی دارای بخشی تحت عنوان نظرات کاربران دارند. این قسمت می‌تواند به شما کمک کند که از نظرات سایر کاربران درباره کیفیت محصولات نیز آگاه شوید.

دیدگاهتان را بنویسید