دانستنی ها

نحوه هواگیری شیشه شیر نوزاد

هواگیری شیشه شیر نوزاد

نحوه هواگیری شیشه شیر نوزاد : یکی از مسائل و مشکلاتی که همواره گریبان گیر همه نوزادان می باشد، ورود هوا به بدن نوزاد از طریق شیشه شیر نوزاد می باشد. ورود هوا از طریق شیشه شیر به بدن نوزاد، باعث ایجاد نفخ های شدید، دل درد، دل پیچه و بی قراری های مکرر برای نوزاد خواهد شد.

برای جلوگیری از مساله راههای مختلفی وجود دارد، که باعث می شود تا حدود زیادی این مشکل کمتر شود و از بی قراری های ناشی از ورود هوا به بدن نوزاد کاسته شود. در ادامه با بیبی لوکس همراه باشید تا با روش های هواگیری شیشه شیر نوزاد بیشتر آشنا شوید.

هواگیری شیشه شیر نوزاد : نحوه‌ی ریختن شیر درون شیشه شیر

شیر خشک یا شیر را از قبل آماده کنید

شیر خشک را در یک ظرفجداگانه مخلوط کنید. هنگامی که ترکیب را در شیشه شیر آماده می‌کنید، احتمال تشکیل حباب‌های هوا افزایش می‌یابد.
•    مطمئن شوید که ترکیب را به آرامی هم بزنید تا تعداد حباب‌های هوا را به حداقل برسانید.

از ریختن شیر از بالای شیشه شیر خودداری کنید

به جای آن، ظرف حاوی شیر را تا حد امکان به لبه شیشه شیر نزدیک کنید و به آرامی شیر را داخل شیشه شیر بریزید. اگر شیر را از ارتفاع زیاد داخل شیشه شیر بریزید، شیر به ته شیشه شیر برخورد کرده و حباب‌هایی تشکیل می‌دهد.
•    همچنین ریختن شیر به آرامی کمک می‌کند تا مطمئن شوید که مایع هنگام ریختن در شیشه شیر هوا را به دام نمی‌اندازد.

هواگیری شیشه شیر نوزاد -از تکان دادن شیشه شیر خودداری کنید

اگر باید شیر خشک را در شیشه شیر تهیه کنید، به جای تکان دادن شیشه شیر، شیر را هم بزنید. هنگامی که شیشه شیر را تکان می‌دهید، احتمال تشکیل حباب‌های هوا بیشتر است.
•    شیر خشک را با قاشق چوبی هم بزنید تا مطمئن شوید که خوب مخلوط شده است.

قبل از شیر دادن به کودک، اجازه دهید شیشه شیر بماند

سعی کنید شیر خشک را حداقل پنج تا ده دقیقه قبل از زمان همیشگی شیر خوردن کودک خود آماده کنید. ماندن شیشه شیر پس از ریختن شیر در آن، به نشستن و پراکندگی حباب‌های باقی مانده کمک می‌کند.
•    آماده کردن شیر خشک نوزادتان از قبل، باعث می‌شود برای تهیه شیر عجله نکنید. وقتی عجله می‌کنید، به احتمال زیاد شیر را سریع هم می‌زنید، که باعث ایجاد حباب می‌شود.
هواگیری شیشه شیر نوزاد

استفاده از قطره‌هایی که میزان حباب‌های هوا را کاهش می‌دهد

با پزشک اطفال خود در مورد محصولاتی که باید استفاده کنید و اینکه چند قطره باید به شیشه شیر اضافه کنید، صحبت کنید. علاوه بر این، خواندن دستورالعمل‌های همراه با قطره‌ها همیشه مهم است.
•    برخی قطره‌ها حاوی سایمتیکون هستند. سایمتیکون ماده‌ای است که به تجزیه گازها و حباب‌های هوا کمک می‌کند و برای نوزادان مضر نیست.
•    برخی داروها با کمک مواد طبیعی مانند بابونه، توجا و سیلیس از ایجاد گاز جلوگیری می‌کند.
•    این قطره‌ها ممکن است گران باشد، و برخی از مطالعات نشان می‌دهد که آنها ممکن است خیلی موثر نباشند. با این حال، به نظر می‌رسد که آنها بی‌خطر هستند، بنابراین اگر تصمیم به امتحان آنها دارید، نباید به کودک شما آسیب برسانند.

از شیشه شیر‌هایی استفاده کنید که فقط ظرفیت یک وعده شیر را داشته باشد

اگر بتوانید شیشه شیر را تا انتها پر کنید، فضای کمتری برای تشکیل حباب‌های هوا وجود خواهد داشت.

هواگیری شیشه شیر نوزاد : علت جمع شدن سرشیشه نوزاد چیست؟

علت جمع شدن سرشیشه نوزاد، نبود راه ورود هوا به شیشه است. در شیشه‌های شیر یک دریچه تهویه یا دریچه ضد کولیت در نظر گرفته شده است. اگر این دریچه به‌خوبی عمل نکند یا دچار گرفتگی شود، سرشیشه جمع می‌شود.

اگر دریچه تهویه بطری شیشه شیرخوری به‌خوبی عمل می‌کند؛ اما باز هم سرشیشه جمع می‌شود، به‌احتمال زیاد، قدرت مکیدن نوزاد شما زیاد است و باید مقداری سوراخ سر آن را باز کنید.

برای اطمینان از تهویه مناسب شیشه شیر و راحتی نوزاد در هنگام شیر و مایعات خوردن، باید حباب‌هایی در شیشه ظاهر شوداین موضوع از درستی عملکرد شیشه شیر اطلاع می‌دهد.

چگونه می‌توان مشکل جمع شدن سرشیشه نوزاد را حل کرد؟

برای حل این موضوع باید موارد زیر را به‌صورت مرحله‌به‌مرحله بررسی کنید تا مشکل را رفع کنید:

سرشیشه و بطری شیرخوری از یک برند باشند

در هنگام خرید بطری شیرخوری ، دقت کنید که سرشیشه، بطری و در آن از یک برند باشند. اگر سرشیشه یک بطری را روی بطری دیگری ببندید، این موضوع باعث می‌شود در عملکرد تهویه بطری مشکل ایجاد شود.

دریچه تهویه را تمیز کنید

دریچه تهویه ممکن است به‌مرورزمان با شیر یا محتویات دیگر بسته شود. باتوجه‌به این موضوع، در هر بار شست‌وشوی سرشیشه آن را تمیز کنید و از باز بودن دریچه تهویه مطمئن شوید. برای اطمینان از باز بودن دریچه در هنگام شستن سرشیشه، آن را مانند تصویر زیر بکشید تا از باز بودنش مطمئن شوید.

سرشیشه باکیفیت بخرید

در هنگام خرید سرشیشه دقت کنید. از برندهای معتبر خرید کنید تا سرشیشه زود خراب نشود.

در بطری شیرخوری را بیش از حد سفت نکنید

بعد از آماده کردن شیر خشک یا مایعات موردنظر و پرکردن بطری از آن‌ها، در بطری شیرخوری را باید به‌اندازه‌ای بپیچانید که وقتی آن را افقی می‌کنید مایعات داخل آن بیرون نریزد. سفت کردن بیش از حد در، از خروج هوا جلوگیری می‌کند و این موضوع هم می‌تواند علت جمع شدن سرشیشه نوزاد باشد.

هواگیری شیشه شیر نوزاد -سوراخ سرشیشه را بزرگ‌تر کنید

اگر همه راه‌حل‌های بالا را امتحان کردید و مشکل حل شد؛ به‌احتمال زیاد وقت آن رسیده که سوراخ سرشیشه را بزرگ‌تر کنید. قدرت مکش نوزاد شما بیشتر شده است و این موضوع باعث جمع‌شدن سرشیشه می‌شود.

برند سرشیشه و بطری شیرخوری را تغییر دهید

سرشیشه برخی از برندهای موجود در بازار بافت نرمی دارند. بافت نرم سرشیشه باعث می‌شود که نوزاد هنگام شیر خوردن آن را با فک خود جمع کند. باتوجه‌به این موضوع، ممکن است لازم باشد بطری شیرخوری برند دیگری را امتحان کنید.

باتوجه‌به راه‌حل‌ها دیدید که مهم‌ترین نکته در جلوگیری از جمع‌شدن سرشیشه نوزاد، باز بودن دریچه تهویه استاین دریچه در هر حالتی اگر باز باشد کار می‌کند؛ اما بهترین وضعیت برای آن، موازی قرارگرفتن با بینی نوزاد استبه‌عنوان نکته آخر، باید بدانید که سرشیشه به‌راحتی از دندان‌های کوچک نوزاد آسیب می‌بیند پس بهتر است آن را هر دو ماه یک‌بار یا با دیدن اولین آسیب تعویض کنید.

نحوه هواگیری شیشه شیر نوزاد : انتخاب شیشه شیر مناسب

از شیشه شیر‌های زاویه‌دار استفاده کنید

یک شیشه شیر شیبدار یا زاویه‌دار به نگه داشتن شیر در بالای شیشه، جایی که نوک شیشه شیر است، کمک می‌کند. حتی زمانی که کودک شما شیشه شیر را به اطراف حرکت می‌دهد. این امر نوک شیشه شیر را همیشه پر نگه می‌دارد.

یک شیشه شیر با شیر یک طرفه را امتحان کنید

این شیشه شیر‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که هوا نتواند به شیر برسد. نوک پستان شیشه شیر توسط یک دریچه یک طرفه از شیشه شیر جدا می‌شود.
•    از یک شیشه شیر با دریچه در بالا استفاده کنید. این دریچه اجازه می‌دهد تا هوای کافی وارد شیشه شیر شود تا کودک شما بتواند به راحتی و بدون مصرف حباب هوا، شیر بنوشد.

هواگیری شیشه شیر -شیشه شیر را امتحان کنید که دارای دریچه‌ی نی‌دار باشد

در این مورد، نی در واقع برای نوشیدن استفاده نمی‌شود. در واقع، نی مانند یک دریچه هوا عمل می‌کند، بنابراین نوشیدن شیر را بدون اینکه هوا وارد شکم کودک شما شود، آسان‌تر می‌کند.
هواگیری شیشه شیر نوزاد

جمع بندی روش های هواگیری شیشه شیر نوزاد

در زیر بعضی از راههایی که برای هواگیری شیشه شیر نوزاد وجود دارد، را برای شما بیان می کنیم.

  • استفاده از شیشه شیرهای ضد نفخ یا آنتی کولیک، یکی از بهترین روشها برای جلوگیری از ایجاد نفخ در بدن نوزاد می باشد. شیشه شیرهای ضد نفخ یا آنتی کولیک به شکلی طراحی شده و دارای امکاناتی می باشند که از ورود هوا و ایجاد نفخ یا کولیک تا حد بسیار زیادی کم خواهند کرد.
  • نفخ داخل شیر موجود در شیشه شیر به علت کف موجود در شیر می باشد. هنگام که شیر در شیشه شیر موجود می باشد، باید از ایجاد کف بر روی آن جلوگیری شود. برای جلوگیری از ایجاد کف باید شیر را طوری در ظرف شیر بریزید که بر روی آن کف ایجاد نشود. یک راهکار برای این کار این است که شیر را ریختن، خیلی بالاتر از ظرف شیشه شیر نگیرید. همچنین شیر را به مدت طولانی در داخل شیشه نگهداری نکنید، زیرا این کار هم باعث می شود که هوا داخل شیشه شیر ورود پیدا کند و نتیجه خوردن آن، ایجاد نفخ برای نوزاد خواهد شد.
  • هنگامی که میخواهید درپوش شیشه شیر را ببندید، این کار را به شکل درست و صحیحی انجام دهید تا هوا به داخل شیشه شیر ورود پیدا نکند.
  • سوراخ سرشیشه شیر نباید خیلی باز یا خیلی بسته باشد. اگر سوراخ سرشیشه خیلی کوچک باشد، در نتیجه مکیدن های مکرر توسط نوزاد، هوا وارد بدن نوزاد خواهد شد. البته اگر سوراخ شیشه شیر خیلی بزرگ باشد، ممکن است ورود شیر با جریان شدید باعث خفگی نوزاد می شود.
  • بعضی از شیشه شیرها دارای طراحی می باشد که دارای شیب می باشد. این شیب باعث می شود که هنگام خوردن شیر هوای کمتری وارد بدن شود و باعث نفخ نشود.
  • تکان دادن شیشه شیر خودداری کنید. زیرا تکان دادن شیشه شیر باعث ایجاد کف بر روی شیر خواهد شد و خوردن شیر با کف، باعث ایجاد نفخ برای نوزاد خواهد شد.
  • یکی دیگر از مواردی که مانع ایجاد نفخ در نوزاد می شود، حالت نشستن یا دراز کشیدن نوزاد در هنگام شیر خوردن نوزاد می باشد. حالتی که نوزاد در آن حالت شیر می نوشد، باید به شکلی باشد که هوای کمتری وارد بدن نوزاد و ایجاد نفخ شود.

دیدگاهتان را بنویسید