تلفن پشتیبانی:

76610388

-۰۲۱

مراجعه حضوری: همه روزه 9 الی 18
دانستنی ها

ویژگی های لباس خواب نوزاد چیست؟

لباس خواب نوزاد

پوشاندن لباس خواب به نوزاد، شاید در ظاهر ساده به نظر بیاید اما مسئله با اهمیتی است. لباس خواب نوزاد خوب می تواند به خواب شب کودک کیفیت بهتری ببخشد و کودک با آرامش بیشتری و هم مدت زمان بیشتری می خوابد.

پوشاندن لباس خواب درست به نوزاد باعث آرامش خاطر پدر و مادر نیز می گردد چرا که مجبور نیستند در طول شب گریه های بچه را تحمل کنند و یکی از مهم ترین کالا هایی است که باید در سیسمونی نوزاد با دقت بیشتری آن را خریداری کرد. به دلیل همین اهمیت زیاد است که در این مقاله می خواهیم ویژگی های یک لباس خواب خوب برای نوزاد را برشماریم.

مهمترین ویژگی های لباس خواب نوزاد چیست؟

در زیر مهمترین ویژگی های لباس خواب بچه گانه را به شما ارائه می‌دهیم تا راحت تر بتوانید برای کودکان خود لباس شب انتخاب کنید:

راحتی، یکی از مهمترین ویژگی های لباس خواب نوزاد

کودکان شما پوست حساس تری نسبت به بزرگسالان دارند. مهم است که در طول مدت زمانی که در رختخواب هستند، با لباس خواب بچه گانه خود، احساس راحتی داشته باشند، به این ترتیب میل کمتری برای حرکت در زمان خواب، خواهند داشت و به دفعات بیدار نمی شوند.

لباس خواب بچه گانه راحت، می تواند به صورت پیراهن و شلوار کودکانه یا روبدوشامبر بچه گانه باشد. راحتی، یکی از مهمترین ویژگی های لباس خواب بچه گانه است برای همین باید جنس مناسب و مدل راحتی را انتخاب کنید.

پارچه خوب و باکیفیت، از ملاک های خرید لباس خواب نوزاد

بدیهی است که موادی که لباس خواب با آن ساخته می‌شود، مهم است. کیفیت پارچه، بر کیفیت خواب تأثیر می‌گذارد، زیرا این لباس ها ساعت ها پوشیده می‌شوند. پارچه ای که بیشتر برای خواب بچه ها توصیه می‌شود، ساتن ابریشم است، البته باید تعریق لباس را نیز در نظر گرفت تا کودک هنگام خواب زیاد عرق نکند.

لباس خواب نوزاد

پوشیدن آسان لباس خواب

یکی دیگر از مهمترین ویژگی های لباس خواب نوزاد که باید به آن توجه کرد، پوشیدن راحت آن است. به گونه ای که نباید کودک شما در زمان پوشیدن آن، ازیت شود. همچنین باید خود کودک بتواند لباس خواب بچه گانه را به تنهایی بپوشد. برای همین مدل های مانند بلوز و شلوار بچه گانه و یا روبدوشامبر، به عنوان بهترین نوع لباس خواب کودکانه معرفی می‌شوند.

وزن لباس خواب نوزاد نباید سنگین باشد

نباید لباس خواب کودکانه سنگین باشد چرا که کودک دلبند شما باید بیشترین حس راحتی را در آن داشته باشد. بهترین مدل های لباس شب کودکان، مانند انواع سبک از لباس خواب بچه گانه ساتن ابریشم، وزن سبک و راحتی دارند.

اندازه و سایز درست لباس خواب نوزاد

یکی دیگر از ملاک های که در زمان خرید لباس خواب بچه گانه باید به آن توجه کرد، اندازه و سایز مناسب لباس است. لباس خواب بچه گانه نباید به هیچ وجه، تنگ باشد. چرا که هم راحتی کودک شما را تحت تاثیر قرار داده و خواب و استراحت وی را به هم می‌ریزد. سعی کنید بر اساس جدول سایز بندی استانداری که در انواع مدل لباس خواب بچه گانه وجود دارد، انتخاب سایز کنید.

در زمان انتخاب سایز، حتما راحتی و یا آزادی که دوست دارید لباس داشته باشد را به اندازه های کودک عزیزتان، اضافه کنید.

نکات کلی در مورد خرید لباس خواب نوزاد

۱: سایز لباس: همیشه سعی کنید سایز لباس خواب کودکان را کمی بزرگتر انتخاب کنید زیرا لباس های تنگ و چسبان برای کودکان بسیار آزار دهنده است.

۲: زیپ و دکمه: لباس خواب کودکان باید فاقد زیپ یا دکمه باشد، زیرا این گونه لباس ها برای خوابیدن شب کودک ایمنی مناسبی ندارد و آزار دهنده است.

۳: جنس پارچه :لباس خواب کودکان بهتر است از الیاف طبیعی باشد و‌ پوست کودکان را تحریک نکند.

۴: کش مناسب: به کش شلوار یا شلوارک و یا دامن لباس خواب توجه داشته باشید، لباس هایی که کش تنگ و چسبان و محکمی دارند ، باعث اذیت و بد خوابی کودکان می شوند.

۵: یقه لباس خواب: کودکان معمولا بد خوابند و در طول شب خیلی غلت می زنند ، اگر لباس تنگ و چسبان باشد ، باعث آزارشان می شود، بهتر است یقه لباس خواب کودکان یقه گرد و یا هفت و گشاد باشد ، تا در حین خواب به گلوی آنها فشار وارد نکند.

۶:  قابل شستو شو بودن: لباس خواب نوزاد باید به طور مرتب شسته شود ، تا هیچگونه باکتری و قارچی در آن نباشد. وبا هر بار شسته شدن لباس کیفیت خود را از دست ندهد.

۷:  رنگ لباس: برای علاقه مند کردن کودک به لباس خواب می توانید از رنگ های شاد استفاده کنید.

۸: درجه حرارت اتاق: مهم ترین نکته ای که باید در هنگام پوشاندن لباس خواب کودکان در نظر بگیریم درجه حرارت و گرمای اتاق است، اگر اتاق خواب کودک در فصل سرد سال به اندازه کافی و مناسب گرم باشد و در فصل گرم نیز به اندازه کافی  خنک باشد می توانیم لباس های نازک و سبک برای کودک تهیه کنیم تا کودکمان خواب راحتی داشته باشد.

لباس خواب نوزاد

مناسبترین دمای اتاق خواب کودکان ۲۰ درجه سانتی گراد است، سعی کنید در هنگام خواب کودکان از پوشاندن لباس بیشتر به تن کودک خودداری کنید، ولی در غیر این صورت برای جلو گیری از سرما خوردگی کودک در زمستان نیاز است لباس خواب ضخیم تر و در تابستان برای پیشگیری از گرما زدگی لباس نازک و سبک تهیه کنیم ، زیرا جریان هوا در لباس های نخی و سبک به راحتی عبور می کند و چنین لباس هایی می توانند عرق و رطوبت بدن کودکان را به خود جذب کند و کودک خواب راحتی داشته باشد.

لباس خواب کودکان را با توجه به طبع کودک انتخاب کنید، اگر کودکتان سرمایی است ، لباس خواب نوزاد ضخیم تر و اگر گرمایی، لباس خواب سبک تر برایش تهیه کنید.

چگونه بفهمیم نوزاد سرد یا گرمش است؟

لمس دست و پای نوزاد برای این که بفهمید او سرد یا گرمش است اشتباه می باشد. بهترین راه برای دانستن این که نوزادتان سردش است یا گرم، لمس پوست اوست. دست و پای نوزاد همیشه از اندام های دیگر او سردتر هستند و به همین دلیل لمس آن ها راه خوبی برای فهمیدن گرم یا سرد بودن بدن کودکتان نیست. شکم، پشت گردن بهترین نقاط برای فهمیدن این موضوع است.

لباس های لایه ای نوزاد را امتحان کنید

لباس های لایه ای نوزاد، برای خواب او بسیار راحت هستند. علت این موضوع آن است که اگر در طول شب کودک سردش شد، می توانید به لباس یک لایه اضافه کنید و اگر گرمش شد می توانید یک لایه از لباس کم کنید.

آیا کلاه و دستکش لازم است؟

این که برای نوزاد از کلاه و دستکش استفاده کنید بسته به این است که نوزاد سرد یا گرمش است. معمولا نوزادان گرمای زیادی را از دست و پا و سر خود از دست می دهند. با استفاده از روشی که در بالا عنوان کردیم سردی یا گرمی بدن نوزاد را بررسی کنید اگر سردش بود از کلاه و جوراب استفاده کنید اگر حس کردید کودک در حال عرق کردن است کلاه را از سرش بردارید.

قنداق کردن نوزاد

قنداق، در واقع شبیه سازی رحم مادر برای نوزاد تازه متولد شده است. قنداق کردن نوزاد یعنی پیچیدن او در پتو به شکلی که فقط سر او در معرض دید باشد. قنداق کردن نوزاد تا ۳ یا ۴ ماهگی معمول است. برای این کار بهتر است از یک پتو نوزادی که از جنس الیاف طبیعی درست شده است و وزن خاصی ندارد استفاده کنید.

گوشه که از شما دور است را پایین بیاورید سپس کودک را در وسط پتو قرار دهید کودک را طوری در پتو بگذارید که سرش در قسمت تاشو قرار بگیرد. سپس دو طرف پتو را روی سینه نوزاد بکشید و قسمت پایین پتو را تا شانه نوزاد بالا بیاورید. قنداق باید نرم و غیر محکم باشد.

دمای اتاق را بررسی کنید

دمای اتاق باید روی ۱۸.۳ درجه سانتی گراد باشد. اگر ترموستات دارید که می توانید آن را روی این دما تنظیم کنید. اگر ترموستات ندارید می توانید خودتان یک دماسنج در اتاق کودک قرار دهید و هر چند وقت یکبار دمای آن را چک کنید. می توانید با باز و بسته کردن پنجره دما را کنترل کنید. این کار به تهویه هوای اتاق نیز کمک می کند.

سخن پایانی

این که چه لباسی برای خوابیدن نوزاد مناسب است، سوال خیلی از والدینی است که فرزند تازه بدنیا آمده دارند. به همین دلیل سعی کردیم مطلبی درباره این موضوع بنویسیم و پاسخی کامل و جامع به این سوال بدهیم. اگر شما هم تجربه ای در انتخاب لباس خواب نوزاد دارید با دیگر کاربران به اشتراک بگذارید. امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید.

با خواندن این مقاله کاملا متوجه این مورد شدید که لباس خواب نوزاد اهمیت فراوانی دارد، پس باید در انتخاب و استفاده از آن دقت و حساسیت به خرج دهید و بیخیال نباشید . همانطور که گفته شد لباس خواب با کیفیت خواب نوزاد ارتباط مستقیم دارد . از رنگ و جنس گرفته تا سایز و حجم آن . محیط استفاده و رنگ تاثیر مستقیم در روند خواب نوزاد دارد . شما باید سعی کنید از رنگ های آرام بخش مانند آبی ملایم سفید و سبز خیلی کمرنگ و مغز پسته ای استفاده کنید . و از ترکیب آن ها . رنگ هایی مانند قرمز و زرد و نارنجی و رنگ های خیلی گرم خواب نوزاد را ممکن است مختل کنند پس توجه داشته باشید تا هم خودتان هم نوزادتان در این امر اذیت نشوید.

دیدگاهتان را بنویسید

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
سایدبار
علاقه مندی ها
0 موارد محصول
حساب کاربری من