دانستنی ها

پستانک ارتودنسی چیست ؟

پستانک ارتودنسی

استخوان های نوزادان بسیار انعطاف پذیر است که فک و دهان آنها نیز از این قاعده مستثنی نیست. بنابراین والدین با ابزارها و روش های مختلفی می تواند در نحوه شکل گیری استخوان ها و جلوگیری از ایجاد اختلال در آنها نقش داشته باشند. برای مثال در صورت استفاده از پستانک ارتودنسی تا حد زیادی می توان از به هم ریختگی دندان ها و مشکلات فک کودکان در آینده جلوگیری کرد. در ادامه این مقاله از بیبی لوکس همراه باشید تا شما را با اینکه پستانک ارتودنسی چیست و چه مزایا و معایبی دارد آشنا کنیم.

پستانک ارتودنسی چیست؟

پستانک ارتودنسی وسیله ای مشابه نوک سینه های مادر است که در قسمت پایین پهن و در قسمت بالا گرد است. این پستانک ها به گونه ای طراحی می شوند که با فک و کام در حال رشد نوزاد تطابق پیدا کرده و و شکل آن را در بهترین حالت نگه می دارد. سر پستانک ارتودنسی در حین مکیدن توسط نوزاد پهن می شود و کاملا سینه مادر را برای کودک تداعی می کند. این نوع پستانک ها فشار وارد شده به لثه ها و دندان های در حال شکل گیری کاهش داده و کنترل می کند و از ایجاد مشکلاتی چون اپن بایت یا اوربایت پیشگیری می کند.

ویژگی پستانک های ارتودنسی

پستانک ارتودنسی دارای منفاذ هوا می باشد تا هوا به راحتی از آن عبور کند. این پستانک ها انعطاف پذیر هستند و به راحتی با شکل دهان و فک نوزاد تطابق پیدا می کند و فشاری زیادی به آن ها وارد نمی کند. جنس این نوع پستانک ها اغلب از جنس سیلیکون می باشد که بدون بو و مزه می باشد و نسبت به لاتکس مقاوم تر است. علاوه بر موارد فوق، پستانک های ارتودنسی به هیچ عنوان قطعات ریز و جداشونده ندارند که باعث خفگی نوزاد نشود.

پستانک ارتودنسی

فواید استفاده از پستانک ارتودنسی چیست؟

  • مطالعات نشان داده اند که استفاده از پستانک ارتودنسی می تواند خطر سندروم مرگ ناگهانی نوزاد را کاهش دهد.
  • پستانک ارتودنسی می تواند موجب تسکین نوزادانی شود که به ریفلاکس یا کولیک مبتلا هستند.
  • نوزادان نارسی که از پستانک ارتودنسی استفاده می کنند ممکن است وزن بیشتری اضافه کنند و زودتر از بیمارستان مرخص شوند.
  • موجب آرام شدن فرزندتان در موقعیت های پر تنش و دردناک شود.
  • اکثر نوزادان، حتی در مواقعی که گرسنه نیستند، نیاز دارند تا چیزی را بمکند. پستانک ارتودنسی می تواند لذت یک مکیدن غیر غذایی را به نوزاد بدهد.
  • پستانک ها در طول پرواز های هوایی بسیار مفید هستند. مکیدن می تواند فشار دردناکی که در گوش میانی احساس می کنند، را تسکین دهد.

معایب استفاده از پستانک ارتودنسی

حتی اگر در سن مناسبی نوزاد از پستونک ارتودنسی استفاده کند، مشکلاتی برای مادر پیش خواهد آمد. از لحاظ غریزی، نوزاد باید مدت زمان مشخصی از سینه مادر تغذیه کند.

  • دردناک شدن نوک سینه مادر
  • عجله کردن نوزاد در خوردن شیر
  • احتمالا انسداد مجاری شیری
  • ایجاد اختلال احتمالی در چرخه تامین شیر مادر در سینه
  • کاهش ابتلا به عفونت در هر دو گوش
  • گرفتن زود هنگام نوزاد از شیر مادر
  • به هم خوردن ساعات و عادات شیردهی نوزاد
  • ایجاد وابستگی بیش از حد به پستونک توسط کودکان

مناسب‌ترین سن برای شروع استفاده از پستونک

رفتار درست و عاقلانه آن است که از آشنا کردن کودک خود با پستانک در چند هفته ابتدایی پس از تولد، بپرهیزید، زیرا در این زمان کودک در حال خو گرفتن به مکیدن شیر مادر است.

مکیدن پستانک، یا شیشه شیر عملی است که با مکیدن سینه مادر بسیار متفاوت است و مستلزم عملکرد چندین ماهیچه در صورت کودک است. برای این که احتمال گیج شدن نوزاد کاهش یابد، متخصصان اطفال توصیه می‌کنند تا زمانی که کودک به تغذیه با شیر مادر کاملاً عادت نکرده است، در حدود سه یا چهار ماهگی از آشنا کردن کودک با پستانک شیشه شیر بپرهیزید.  هرچند که بهترین راه دفاعی در برابر آسیب‌های دندانی، محدود کردن استفاده از پستانک و عدم استفاده از آن پس از سال اول زندگی نوزاد است؛ حتی اگر آن پستانک؛ پستانک ارتودنسی باشد.

پستانک ارتودنسی

متوقف کردن عادت مکیدن پستانک یا انگشت

نکاتی که به کودک شما کمک می‌کند تا عدات مکیدن انگشت یا پستانک را رها کند:

  • برای عدم مکیدن به او جایزه دهید.
  • مطمئن شوید که کودک شما احساس امنیت و راحتی دارد و در نتیجه به عدات‌های قدیمی خود بازنمی‌گردد.
  • یک معاینه دندانپزشکی داشته باشید تا بدانید که اگر مکیدن متوقف نشود، چه اتفاقی برای دندان‌ها ممکن است رخ دهد، از جمله احتمال استفاده از بریس.

معرفی پستانک ارتودنسی محبوب

پستانک ارتودنسی چیکو

پستانک‌های ارتودنسی چیکو از جمله بهترین پستانک‌های ارتودنسی موجود در بازار هستند که قیمت فوق‌العاده مناسبی دارند و با طراحی جذاب خود قطعاً یک انتخاب عالی برای فرزند دلبند شما محسوب می‌شوند. این پستانک‌ها توسط شرکت بسیار معتبر چیکو به تولید می‌رسند و به همین دلیل می‌توانید خیال کاملاً‌ راحتی از بابت کیفیت بالای آن‌ها داشته باشید. پستانک‌های ارتودنسی چیکو دارای سری‌های بهداشتی و استاندارد سیلیکونی هستند و به همین دلیل حتی از نظر بهداشت نیز محصولاتی بی‌نظیر به شمار می‌آیند.

خرید پستانک ارتودنسی چیکو

پستانک‌‌های ارتودنسی چیکو در مدل‌های گوناگونی عرضه می‌شوند تا کاربران بتوانند بر اساس نیازهای فرزند خود نسبت به خرید پستانک ارتودنسی این شرکت اقدام کنند. استفاده از این پستانک‌ها به شما کمک می‌کند که علاوه بر جلوگیری از کج شدن دندان‌ها و مشکلات مربوط به bite حتی از مواردی همچون over bite نیز جلوگیری کنید که خود یک عارضه نامناسب است.

مزیت پستانک چیکو

از جمله دیگر ویژ‌گی‌های مربوط به پستانک‌های ارتودنسی چیکو می‌توان به عدم بهره‌گیری از مواد BPA در درون آن‌ها اشاره کرد. همان‌طور که می‌دانید، مواد BPA جزو مواد شیمیایی خطرناک هستند که به هیچ وجه برای تولید محصولات مخصوص کودکان نباید مورد استفاده قرار بگیرند. به دلیل همین ساختار بهداشتی و بدون خطر است که امروزه اکثر والدین از بین اکثر پستانک‌های ارتودنسی موجود در بازار، تنها به سراغ محصولات برند چیکو می‌روند.

پستانک‌های چیکو حتی از نظر شکل ظاهری نیز جذابیت‌های خاص خود را دارند. این جذابیت‌ها موجب می‌شوند تا کودکان دلبند شما علاقه بیشتری به استفاده از آن‌ها داشته باشند. با توجه به این موارد،‌ می‌‌توانیم به راحتی پستانک چیکو را به کلیه والدینی که به فکر سلامتی کودک خود هستند،‌ توصیه کنیم. با خریداری این پستانک‌ها دیگر نیاز نیست که در رابطه با خرید یک پستانک باکیفیت و البته فاقد مواد شیمیایی مضر نگرانی خاصی داشته باشید.

پستانک ارتودنسی اونت

پستانک‌های ارتودنسی اونت یکی دیگر از مهم‌ترین پستانک‌های ارتودنسی موجود در بازار به شمار می‌آیند که به دلیل رعایت جدیدترین استانداردهای بهداشتی در سطح جهانی شناخته شده‌اند. این پستانک‌ها ساخت کشور انگلستان هستند و به همین دلیل می‌‌توان بیان کرد که کیفیت آن‌ها واقعاً مثال‌زدنی است.

شرکت اونت به صورت تخصصی در زمینه تولید انواع محصولات مخصوص کودکان و نوزادان فعالیت دارد. سابقه بسیار بالای این شرکت در زمینه تولید انواع مختلف پستانک‌های ارتودنسی خود نشان‌دهنده رضایت خاطر کاربران از بابت خرید پستانک ارتودنسی این شرکت است.

خرید پستانک ارتودنسی اونت

نکته جالبی که در مورد محصولات شرکت اونت می‌توانیم به آن اشاره کنیم، دو طرفه بودن محصولات این شرکت است. این ویژگی موجب می‌شود که هم بخش چپ و هم بخش راست دهان کودکان شما به طور کامل تحت پوشش کامل و حمایت این نوع پستانک قرار بگیرند تا مشکلی از نظر کجی دندان‌ها وجود نداشته باشد. در ساخت پستانک‌های ارتودنسی شرکت اونت نیز از هیچ ماده شیمیایی مضری استفاده نشده است. بر روی بخش بیرونی این پستانک‌ها یک سری منافذ خاص قرار گرفته است که موجب می‌شوند تا جریان هوا روی پوست نوزاد به خوبی جریان پیدا کند.

پستانک‌های ارتودنسی برند اونت را می‌توان در پکیج‌های گوناگونی خریداری کرد. یکی از محبوب‌ترین پکیج‌های این پستانک را می‌توان پکیج دو عدد آن دانست. با خرید این پکیج دو عددی می‌توانید برای مدتی طولانی خیال خود را از بابت عدم نیاز به خرید چند باره پستانک‌های ارتودنسی راحت کنید.

سوالات متداول 

پستانک ارتودنسی یا معمولی، کدام بهتر است؟

پستانک های ارتودنسی، زیرا پستانک های معمولی طراحی ساده ای دارند که امکان تغییر شکل دهان و فک کودک در آینده را افزایش می دهند، اما پستانک های ارتودنسی به دلیل طراحی خاصی که دارند از مشکلات فک و دندان در آینده جلوگیری می کنند.

بهترین سن برای استفاده از پستانک ارتودنسی چه سنی است؟

بهترین زمان برای استفاده نوزاد از پستانک بین ۶ ماهگی تا ۱ سالگی است.

دیدگاهتان را بنویسید