دانستنی ها

پوشک شورتی چیست ؟

پوشک شورتی چیست

اگر تجربه کمی درباره نگهداری و تر و خشک کردن کودک دارید یا تفاوت انواع پوشک را نمی‌دانید، این مقاله برای شماست. با سایت سیسمونی بیبی لوکس همراه باشید تا درباره اینکه پوشک شورتی چیست و چه فرقی با پوشک معمولی و پوشک آموزشی دارد بیشتر بدانیم.

پوشک شورتی چیست ؟

این نوع از پوشک ها دارای چندین لایه از کتان و پارچه های نرم هستند. پوشک های شورتی برای کودکانی استفاده می شوند که قرار است به تدریج از پوشک گرفته شوند. با استفاده از پوشک های شورتی آموزشی می توان راحت تر به کودکان آموزش داد.
بعد از استفاده از پوشک های شورتی نوزادان، برای باز کردن و دور انداختن پوشک باید آن را از دو طرف پاره کرد.
پوشک های شورتی به راحتی به تن نوزاد پوشانده می شوند و دارای قابلیت ارتجاعی بالایی می باشند. به دلیل تحرک زیاد نوزاد در زمانی که این نوع پوشک را استفاده می کند، از لایه های محکم و با کیفیتی در ساخت آن استفاده شده است.

پوشک شورتی چیست و چه تفاوتی با پوشک‌های معمولی دارد؟

معمولاً  پوشک‌هایی که امروزه در بازار  آرایشی و بهداشتی داخلی وجود دارند  را که مدل‌های ساده  پوشک نیز هستند می توان در دو نوع  پوشک معمولی و پوشک شورتی دسته‌بندی می‌شود. پوشک‌های معمولی با داشتن یک چسب از کناره‌های خود به سمت کناره‌های پای کودک بسته می‌شود. پوشکهای شورتی برای کودکانی کاربرد دارد که قبلاً از پوشاک معمولی استفاده کرده است زمانی که کودک شروع به راه رفتن به صورت چهار دست و پا می‌کند والدین می‌توانند نوع پوشک مصرفی کودک را تغییر داده و از پوشک شورتی برای وی استفاده کنند. در حقیقت پوشک شورتی مناسب کودکانی خواهد بود که جنب و جوش زیادی داشته و یا می‌خواهیم کودک را آموزش دهیم تا بتوانیم از پوشک گرفته شود. معمولا استفاده از پوشک شورتی برای والدین نسبت به پوشک ساده راحت تر بوده و کار را در مجموع ساده‌تر می‌کند.

پوشک شورتی

استفاده از پوشک شورتی چه مزایایی را برای ما فراهم می‌کند؟

همونطور که گفته شد اولین ویژگی استفاده از پوشک شورتی برای کودکان استفاده بسیار ساده و راحت مادران از آن می‌باشد.  در حقیقت به بیان ساده‌تر کافیست یک پوشک شورتی را همانند یک شورت ساده به پای کودک پاک کنید و مثل شورت آن را به بالا بکشید.  نکته مهم دیگر این است که زمانی که نیاز به تعویض پوشک در پای کودک داشته باشید کافیست پوشک را از محل مشخص شده باز کرده و آن را تعویض کنید. اگر از آن دسته مادرانی هستید که کودک اول خود را بزرگ می‌کنید استفاده از پوشک شورتی به شما در تعویض کودک دلبندتان کمک بسیار زیادی خواهد کرد.

پوشک شورتی به دلیل استفاده از کش هایی که قابل انعطاف نیز هستند  به اطراف شکم و کمر کودک فشار زیادی تحمیل نمی‌کنند و کودک می‌تواند جنب و جوش خود را داشته باشد و دیگر نگران خروج ادرار و مدفوع از داخل پوشک وی نباشیم.

ویژگی دیگری که می‌توان در به آن در اینجا اشاره کرد این است که همانند یک شورت کودک دیگر در طول شبانه روز به آسانی  می‌تواند فعالیت خودش را انجام دهد  و با توجه به اینکه پوشک‌های شورتی قدرت جذب کنندگی بسیار بالایی دارند می‌توانند تا چندین برابر یک پوشک ساده رطوبت و مواد دیگر را جذب خود کند.

طرز استفاده از پوشک شورتی

پوشک شورتی گزینه بسیار خوبی است، چرا که استفاده از آن بسیار آسان و راحت است و مادران به راحتی می‌توانند پوشک شورتی را همانند شورت به کودک بپوشانند. بدین صورت که ابتدا پاهای کودک را باز کرده و سپس پوشک شورتی را پای کودک می‌کنید و آن را بالا می‌کشید. تعویض این نوع پوشک نیز بسیار راحت است. کافی است که هنگام تعویض، پوشک را از بغل پای کودک و از محل دوخت آن پاره نمایید و سپس پوشک کثیف را با کمک نوار تعبیه شده در پشت آن جمع کرده و داخل سطل زباله بیاندازید.

بانوانی که به تازگی مادر شده اند و حتی پدران که در تعویض پوشک ساده مشکل دارند، می‌توانند با استفاده از پوشک شورتی، به راحتی پوشک کودک دلبند خود را در کمترین زمان تعویض نمایند.

تفاوت پوشک شورتی و پوشک شورتی آموزشی چیست؟

اگر تاکنون از پوشک شورتی استفاده نکردید و حالا قصد آموزش دستشویی رفتن به کودک را دارید می‌توانید از این محصول به عنوان شورت در دوران آموزش به کودک استفاده کنید. کودک به راحتی آن را بالا و پایین می‌کشد و روی پاتی ( لگن آموزشی) می‌نشیند و حس استقلال را تجربه می‌کند. اما این پوشک یکبار مصرف است و در صورت خیس شدن باید دور انداخته شود. شورت آموزشی معمولا نخی و چند لایه است. قابل شستشو است و می‌توانید بارها از آن استفاده کنید.

مزایای استفاده از پوشک شورتی چیست؟

• سرعت عمل استفاده از پوشک شورتی بالاست چون می‌توان در حال ایستاده پا کرد.
• مناسب سفر و زمانی است که نمی‌خواهد بساط تعویض را پهن کنید. این پوشک از دوطرف یک نشان دارد که از آن قسمت به راحتی پاره می‌شود و از پای کودک در میاید.
• شبیه شورت است و کودک نوپا را به پوشیدن لباس زیر عادت می‌دهد.
• به علت نوار که دور کمر دارد احتمال نشتی ادرار و مدفوع از آن کمتر است.

 

پوشک شورتی

پوشک شورتی چه معایبی دارد؟

تعویض پوشک

همانطور که از نام این پوشک مشخص است نحوه استفاده از آن به صورت شورت می باشد. از این رو پوشاندن آن به کودک کار بسیار آسانی است و نیازی به آموزش خاصی ندارد. اما هنگام تعویض آن ممکن است والدین دچار مشکل شوند.
طراحی این پوشک ها به این صورت است که جنس آن در دو طرف نازک تر بوده و در هنگام تعویض می توان آن را پاره کرد و پوشک را درآورد. اما گاهی این کار برای والدین سخت می شود و پاره کردن پوشک با مشکل رو به رو خواهد شد. از این رو برخی از وسایلی مانند قیچی استفاده می کنند که به دلیل دست و پا زدن نوزاد بسیار خطرناک است.

چک کردن پوشک

یکی از موارد مهم که والدین باید به آن توجه کنند زمان تعویض پوشک است تا از سوختگی نوزادان جلوگیری شود. طراحی پوشک شورتی سبب شده امکان چک کردن وضعیت کودک محدود شود. استفاده از این پوشک باعث می شود میزان رطوبت درونی نامعلوم باشد. بنابراین والدین باید طبق تجربه و زمان بندی تجربی آن را تعویض کنند.

محدودیت رده سنی

به این علت که قسمت وسط این پوشک ها نسبت به جلو و عقب باریک تر است، امکان نشتی آن زیاد است. به همین دلیل پوشک های شورتی برای نوزادان تازه متولد شده و چند ماهه مناسب نیستند و باید آن ها را برای نوزادان بالای ۶ ماه استفاده کرد.

قیمت بالا

پوشک های شورتی به دلیل طراحی نوین و به روزی که دارند و همچنین به دلیل داشتن مواد اولیه گران قیمت تر، از پوشک های معمولی گران تر هستند.

وجود برندهای تقلبی

برای تهیه پوشک شورتی دقت کنید که از برندهای معتبر و مطرح خرید کنید زیرا برندهای تقلبی بسیاری وجود دارند که محصولات بی کیفیتی را با مواد اولیه نامرغوب روانه بازار کرده اند. این محصولات می توانند حساسیت ها و بیماری های مختلفی را برای نوزادان به وجود بیاورند.

سخن پایانی

در این مقاله درباره اینکه پوشک شورتی چیست صحبت کردیم و فهمیدیم که پوشک شورتی یک گزینه عملی برای والدینی است که به دنبال راه حل آسان هنگام تعویض پوشک کودک پرتحرک خود هستند. از پوشک شورتی در دوران آموزش دستشویی رفتن و استفاده از لگن آموزشی هم می‌توانید استفاده کنید تا حس استقلال را به فرزند خود هدیه دهید. نکته آخر دقت در انتخاب مارک پوشک شورتی است. انتخاب محصول از برند با کیفیت و معتبر میزان رضایت شما را دوچندان خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید