دانستنی ها

پیجر یا مانیتور اتاق کودک چیست؟

پیجر یا مانیتور اتاق کودک

زمان‌های زیادی پیش می‌آید که شما نمی‌توانید همراه کودک خود باشید. برای مثال زمان خواب، آشپزی و فعالیت کاری شما مجبورید که از کودک فاصله بگیرید و هرکدام به کار خود مشغول شوید؛ اما به‌عنوان والدین کودک، همیشه دلتان شور او را خواهد زد! پیجر یا مانیتور اتاق کودک همان وسیله‌ای است که شما به آن نیاز دارید!

مثل همیشه تکنولوژی مثل یک قهرمان وارد می‌شود. حالا شما می‌توانید از دور مراقب کودک خود باشید و حتی با او حرف بزنید. اگر دوست دارید بیشتر درباره پیجر یا مانیتور اتاق کودک بدانید، این مطلب را از بیبی لوکس از دست ندهید.

پیجر یا مانیتور اتاق کودک چیست؟

پیجر یا همان مانیتور(در اینجا به معنی مشاهده کردن و دیدبانی) وسیله ای کاربردی است که میتوانید با استفاده از آن کودک خود را ببینید ،با او حرف بزنید ،صدایش را بشنوید ،علائم حیاتی او را چک کنید ،زنگ هشداری برای تایم غذا یا داروی نوزاد خود ست کنید و … اولین نسل پیجرها مربوط به سال ۱۹۳۷ هستند که برای مصارف بیمارستان ها و سازمان ها به کار برده میشدند اما ۱۵ سال بعد کم کم پیشرفت فناوری باعث شد تا نسل بعدی این گیرنده ها و فرستنده ها تغییرات زیادی کنند .
پیجرها از الزامات اتاق کودک نیستند اما اگر در مواردی احساس میکنید که وجود یکی از آنها بسیار مفید خواهد بود پس بدون شک نسبت به خرید یک مانیتورینگ کودک اقدام کنید .

اما در چه مواردی به آن نیاز دارید؟به عنوان مثال اگر شاغل هستید و کودکتان را در خانه به پرستار سپرده اید ،یا شاید مجبور میشوید تا چند روز برای مسافرت به شهر دیگری بروید ،یا مثلا ترجیح میدهید در طول روز به کارهای منزل مشغول باشید و کودکتان در اتاق خودش بخوابد یا بازی کند ،و یا حتی زمانی که هنگام شب او را در اتاقی دیگر میخوابانید .همه اینها مواردی هستند که باعث میشود شما به فکر خرید پیجر اتاق کودک باشید .

پیجرها اگر از نوع معمولی و کوتاه برد باشند تنها در محیط منزل میتوانند تصاویر و صداها را مخابره کنند اما اگر دارای ویژگی دوربرد باشند میتوانند تا فاصله چند هزار کیلومتری بین شما و فرزندتان ارتباط برقرار کنند .

پیجر یا مانیتور اتاق کودک چه کاری انجام می‌دهد؟

اگر بخواهید کودک یا نوزاد خود را بدون نگرانی ترک کنید، باید کسی را مراقب او بگذارید. در غیر این صورت، نگرانی شما را اذیت خواهد کرد. مانیتور و پیجر اتاق کودک میان شما و فرزندتان واسطه می‌شود. چگونه؟ با یک دوربین و میکروفون و بلندگو که همگی در یک دستگاه جمع‌وجور قرار دارند. شما می‌توانید از طریق این وسیله فرزندتان را رصد کنید، صدای او را بشنوید و حتی با او صحبت کنید.

این وسیله در مواقع زیادی کاربرد پیدا می‌کند. اگر کودک خود را در حال بازی رها کرده‌اید، با این وسیله می‌توانید مراقب او باشید تا کار خطرناکی نکند. یا زمانی که به گریه افتاد، با او صحبت کنید. همچنین با این وسیله این امکان را دارید تا شب‌ها بدون نگرانی و بدون اینکه مجبور باشید چند بار به اتاقش بروید، وضعیت او را بررسی کنید.

پیجر یا مانیتور اتاق کودک

پیجر یا مانیتور اتاق کودک چه امکاناتی دارد؟

بر اساس نوع محصولی که خریداری می‌کنید، امکانات متفاوتی هم دریافت می‌کنید. برخی از این محصولات تنها صدا را منتقل می‌کنند. روشن است که مدل دوربین‌دار آن کاربرد بیشتری دارد. همچنین محصولاتی هم هستند که می‌توانند با استفاده حس‌گرهای متنوع، وضعیت سلامتی فرزندتان را پایش و به اطلاع شما برسانند یا اینکه به‌محض رؤیت مورد مشکوک یا بلند شدن صدای گریه کودک، شما را خبردار کنند.

این وسایل اغلب از طریق یک شبکه بی‌سیم مانند وای فای تصویر و صدا را به شما می‌دهند. برای اینکه بتوانید از فاصله بیشتری مراقب کودک خود باشید (برای مثال از محل کار خود فرزندتان را ببینید) باید آن را به اینترنت وصل کرده و با استفاده از روش‌هایی که برای هر محصول متفاوت است، تنظیمات موردنیاز را انجام دهید.

پیجر یا مانیتور اتاق کودک چه مزایایی دارد؟

شاید با خودتان فکر کنید که استفاده از مانیتور و پیجر اتاق کودک شما را از فرزندتان دور می‌کند و به این معناست که شما به‌قدر کافی نمی‌توانید مراقب او باشید؛ اما به‌هیچ‌عنوان این‌گونه نیست. برعکس، استفاده از این وسیله نشانه محبت شما نسبت به فرزندتان است. مراقبت ۲۴ ساعته از کودک یا نوزاد، کاری

است که به‌تنهایی نمی‌توانید از پس آن برآیید. این وسیله کاربردی، با مزایایی که دارد، این کار را برای شما ساده می‌کند. در ادامه برخی از این مزایا را مرور می‌کنیم.

خواب کافی برای شما و فرزندتان

اگر بخواهید والد خوبی برای کودک خود باشید، باید استراحت کافی داشته باشید. استفاده از مانیتور و پیجر اتاق کودک به شما این امکان را می‌دهد تا در ساعات شبانه، از خواب آرامی برخوردار شوید. همچنین باوجوداین وسیله دیگر نیازی ندارید تا با هر سرکشی به اتاق فرزندتان، در خواب او اختلالی ایجاد کنید.

زمان بیشتر، مراقبت بیشتر

در حالت عادی شما نیاز دارید تا در تمام ساعات روز در نزدیکی کودک خود قرار بگیرید. هرچند بازی با کودکتان برای شما لذت‌بخش است، اما تکرار هرروزه آن و به مدت طولانی می‌تواند شما را از کارهای شخصی‌تان دور کند. ازآنجایی‌که برای مدیریت زمان، نمی‌توانید فرزندتان را مجبور به همراهی خود کنید، استفاده از پیجر یا مانیتور اتاق کودک باعث می‌شود تا هم‌زمان بیشتری برای رسیدگی به امور شخصی پیدا کنید و هم مراقبت بهتر و بیشتری از کودک خود داشته باشید.

زندگی؛ بدون استرس

تابه‌حال شده که برای نوشیدن یک فنجان چای از اتاق کودک خود بیرون بروید و در تمام این مدت استرس داشته باشید؟ اگر چنین مادر یا پدری هستید که نمی‌توانید یک‌لحظه هم کودک یا نوزاد خودتان را به حال خودش بگذارید، استفاده از پیجر یا مانیتور اتاق کودک یک راهکار عالی برای شماست. با این وسیله شما در هرلحظه از حال‌وروز کودک خود باخبر می‌شوید و می‌توانید بدون نگرانی از استراحت خود لذت ببرید.

پیجر یا مانیتور اتاق کودک

در خرید پیجر یا مانیتور اتاق کودک به چه نکاتی توجه کنیم؟

توجه به موارد زیر موجب می شود تا دوربینی با کیفیت و مناسب را برای اتاق نوزاد  انتخاب و خریداری نمایید. همچنین تا سالیان سال بدون مشکل از آن استفاده نمایید به گونه ای که به نیازها و انتظارات شما به خوبی پاسخ دهد.

  • توجه به حافظه ی ذخیره سازی

یا این امکان وجود دارد که بر روی دوربین کارت حافظه ی جانبی نصب کنید؟ اگر دوربین هیچ گونه حافظه ی داخلی و قابلیت نصب حافظی جانبی را نداشت بهتر است از خرید آن اجتناب نمایید. زیرا دوربین فقط نوعی وسیله ی ارتباطی به صورت آنلاین می باشد.

  • نحوه ی اتصال و کارکرد پیجر یا مانیتور اتاق کودک

نحوه ی اتصال به معنای این است که دستگاه مورد نظر به صورت بی سیم کار می کند یا باید به رابط سیمی متصل باشد.
خوب است بدانید دوربین بی سیم به گونه ای می باشد که در هر مکانی می توانید از وضعیت نوزاد خود مطلع باشید. اما نمونه ی سیمی آن تنها در مکانی که از دوربین به آن قسمت سیم کشی شده کار می کند؛ یعنی در قسمت سیم کشی شده می توانید نوزاد خود را زیر نظر داشته باشید و ویدیو او را ببینید.

  • نوع باتری دوربین

یکی از مهم ترین موارد در دوربین اتاق کودک طول عمر و کیفیت باتری می باشد. زیرا اگر شارژ باتری پس از چند ساعت کوتاه خالی شود شما از وضعیت نوزاد مطلع نخواهید شد.

  • محدوده پوشش دهنده دوربین

دقت کنید که می خواهید دوربین چه منطقه ای از اتاق نوزاد را پوشش دهد! به عنوان مثال اگر می خواهید تمام اتاق نوزاد را زیر نظر داشته باشید می توانید مدلی را انتخاب کنید که قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه و پوشش دهندگی و قابلیت بزرگ نمایی تمام نقاط مورد نظر را داشته باشد.

  • نوع و کیفیت دوربین

کیفیت دوربین اتاق نوزاد و قابلیت دید در شب آن بسیار مهم است. زیرا می تواند در تاریکی و بدون وجود هیچ نوری تصویر نوزاد شما را داشته باشد.
همچنین کیفیت نیز از اهمیت بسیاری برخوردار می باشد.
به این دلیل که ممکن است دوربین بی کیفیت نتواند تصویر نوزاد شما را در تاریکی به خوبی نشان دهد؛ در حالی که از قابلیت دید در شب برخوردار است!

  • قابلیت برقراری ارتباط

اگر دوربین یا پیجر اتاق کودک را با قابلیت برقراری ارتباط خریداری می کنید بهتر است به صورت دو طرفه باشد. به این معنی که علاوه بر برقراری ارتباط مادر در اتاق کودک، فرزند نیز بتواند با مادر خود صحبت کرده و ارتباط برقرار کند.

  • قابل حمل باشد.

بهتر است دوربین اتاق کودک را به گونه ای انتخاب کنید که قابل حمل و سبک باشد. به این ترتیب می توانید در سفر آن را همراه داشته باشید و کودک را با آسودگی خاطر در اتاقی به غیر از اتاق والدین قرار دهید.

  • به شبکه ی اینترنت متصل باشد

بزرگ ترین و بهترین ویژگی که می تواند در دوربین اتاق نوزاد وجود داشته باشد قابلیت اتصال به شبکه های اینترنت می باشد. با بهره گیری از این ویژگی شما می توانید هر زمان که اراده کنید حتی در مترو و خیابان با استفاده از تلفن همراه، تبلت یا کامپیوتر محل کار، نوزاد خود را مشاهده کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید