دانستنی ها

پیشبند آروغ گیر نوزاد چیست و چه فوایدی دارد؟

پیشبند آروغ گیر نوزاد

هنگامی که صحبت از مراقبت از نوزاد تازه متولد شده می شود مسائل بسیاری وجود دارد که والدین باید نگران آنها باشند. یکی از مهمترین آنها مطمئن شدن از احساس راحتی و امنیت نوزاد است، اما با وجود محصولات پرشمار و رنگارنگ موجود در بازار، تشخیص اینکه واقعا به چه چیز نیاز دارید و چه چیزهایی اتلاف هزینه است می­تواند سخت باشد. یکی از آیتم هایی که همواره موجب سردرگمی تازه والدین شده است، پیشبند آروغ گیر نوزاد است. برخی از مردم روی آنها قسم می­خورند و برخی دیگر آنها را غیر ضروری می­دانند. اما آیا واقعا نیاز به پارچه آروغ گیر دارید؟

در این مقاله به این می­پردازیم که آروغ گیر ها چه هستند. چرا ممکن است به آن ها احتیاج پیدا کنید و چگونه از آنها استفاده کنید. برخی از رازهای این محصول را برای شما آشکار می کنیم و چند نکته در مورد انتخاب یک محصول درست به شما خواهیم گفت با بیبی لوکس همراه باشید.

بهترین حالت برای آروغ گرفتن نوزاد چیست؟

حالت های مختلفی را برای آروغ زدن امتحان کنید که برای شما و کودکتان راحت باشد. بسیاری از والدین از یکی از این سه روش استفاده می کنند:

  • عمودی بنشینید و کودک را روی سینه خود نگه دارید. درحالی که با یک دست او را حمایت می کنید، چانه کودک باید روی شانه شما قرار گیرد. با دست دیگر، به آرامی به پشت نوزادتان ضربه بزنید. نشستن روی صندلی گهواره ای و تکان دادن آرام کودک در حین انجام دادن این کار نیز ممکن است کمک کننده باشد.
  • کودک خود را در حالت نشسته در دامان خود یا روی زانو نگه دارید. قفسه سینه و سر کودک خود را با یک دست نگه دارید و چانه کودک خود را در کف دست خود قرار دهید. پاشنه دست خود را روی قفسه سینه کودک قرار دهید؛ اما، مراقب باشید که چانه کودک را بگیرید نه گلو. از دست دیگر برای ضربه زدن به پشت نوزادتان استفاده کنید.
  • کودک خود را روی شکم و بغل خود بخوابانید. سر کودک خود را حمایت کنید و مطمئن شوید که از سینه او بالاتر است. به آرامی به پشت نوزادتان ضربه بزنید. در این حالت برای اینکه کودک بزاق و ترشحات دهن خود را روی پیراهن شما نریزد می توانید از آروغ گیر نوزاد استفاده کنید.

پیش بند نوزاد و لزوم استفاده از آن

یکی از مهم ترین اقلام در سیسمونی، پیشبند می باشد که با بسته شدن دور گردن نوزاد، از کثیف شدن لباس او جلوگیری می کند. در حقیقت پس از چند ماه نوزاد شروع به در آوردن دندان می کند و آب دهان او دائما سرازیر خواهد شد. اینجاست که پیشبند برای او لازم خواهد شد زیرا کار سختی است که هر ساعت به دلیل رطوبت و خیسی، لباس کودک را تعویض کنید.

همچنین هنگامی که نوزاد شروع به غذا خوردن می کند شما با یک چالش سخت و بزرگ روبرو خواهید شد! پس از هر وعده ی غذایی تعویض لباس نوزاد ضروری می باشد؛ چرا که نوزاد در حین غذا خوردن به شدت لباس و اطراف خود را کثیف می کند و شما با بستن پیشبند نوزاد از کثیف شدن هرباره ی لباس نوزادتان خودداری خواهید کرد.

شستن مداوم لباس در اثر لکه ی غذا موجب می شود لباس پس از مدت زمان کوتاهی زیبایی خود را از دست بدهد. همچنین لکه ی برخی از غذاها به هیچ وجه از روی لباس پاک نخواهد شد. بنابراین تهیه ی پیشبند یک کار عقلانی و ضروری می باشد.

پیشنهاد می کنیم چندین پیشبند برای کودک خود تهیه کنید تا هر زمان که می خواهید آن را تعویض نمایید.

پیشبند آروغ گیر نوزاد

راهنمای خرید پیش بند نوزاد

بهتر است پیش از خرید پیش بند به نکات زیر توجه کنید تا خریدی عالی و بدون پشیمانی را داشته باشید.

شست و شوی راحت

  • بهترین پیش بند مدلی است که با آب و لباسشویی و هر نوع شوینده ای تمیز شود و هیچ لکه ای روی آن باقی نماند.
  • همچنین پس از چند بار شست و شو کهنه نشود!
  • اگر زمان زیادی برای شست و شوی پیشبند ندارید بهتر است مدل هایی را تهیه نمایید که با گرفتن زیر آب به آسانی تمیز می شوند.

جنس پیش بند

بهترین جنس برای پیشبند، پارچه ای و نخی می باشد که شست و شوی آن راحت بوده، مقاوم است و هیچ لکه ای روی این نوع پارچه باقی نمی ماند.
بنابراین بهتر است زیبایی را فدای کیفیت نکنید و یک پیش بند با جنس خوب تهیه نمایید.

از دیگر جنس های پیش بند نوزاد می توانیم به پیش بند سیلیکونی، پلاستیکی و نایلونی اشاره کنیم که هر یک به نوعی شسته خواهند شد،
و با توجه به نحوه ی شست و شوی خود می توانید بهترین جنس را برای نوزادتان تهیه کنید.

باز و بسته شدن پیش بند

بهتر است نوعی از پیش بند را تهیه کنید که باز و بسته شدن آن به آسانی صورت بگیرد و هربار برای بسته و باز شدن وقت شما را نگیرد.
مدل دکمه ای و فشاری می تواند انتخاب خوبی باشد.

نوع استفاده از پیش بند

توجه کنید که پیشبند را برای چه مواقعی می خواهید استفاده کنید؟!
زیرا همانطور که بیان کردیم برخی از آن ها برای مهمانی و برخی دیگر برای مصارف روزانه و همچنین نوع دیگری از پیشبند یک بار مصرف می باشد. بنابراین با توجه به زمان استفاده بهترین مدل آن را تهیه کنید.

رنگ

  • پیشبند نوزاد در رنگ و طرح های مختلفی از رنگ روشن تا رنگ های شاد، طرح های حیوان و عروسکی موجود می باشد.
  • شما با توجه به سلیقه ی خود یا علاقه ی کودک به رنگ خاصی می توانید آن را تهیه کنید.
  • پیشنهاد می کنیم رنگ روشن را برای پیش بند نوزاد انتخاب کنید تا تمامی لکه های روی آن نمایان باشند و شما بتوانید به آسانی آن را با مایع سفید کننده بشویید.
  • برخی لکه ها در رنگ های شاد مانند رنگ قرمز به آسانی دیده نمی شوند اما این مورد بستگی به سلیقه و علاقه ی شما و یا نوزادتان دارد.
  • همچنین اگر می خواهید لکه ای روی پیش بند نوزاد دیده نشود می توانید رنگ های شاد و طرح های شلوغ را انتخاب کنید.

آروغ گیر نوزاد چیست؟

آروغ گیر نوزاد (به انگلیسی baby burp cloths) کاور و پارچه ای با جنس نرم و جاذب رطوبت است که برای زمانی طراحی شده است که می خواهید آروغ نوزاد را پس از شیر خوردن بگیرید و این کاور مانع از ریختن بزاق و سایر ترشحات دهان نوزاد روی پیراهن شما شده و از کثیف شدن آن جلوگیری می کند همچنین پوست نوزاد را تمیز نگه می دارد.

جنس حوله ای آن از پارچه نخی، ضد حساسیت و ضد پس دادن مایعات می باشد که در زمان ریختن شیر، سریع آن را جذب و به شما کمک می کند با خیال راحت نوزاد را در آغوش گرفته تا آروغ زدن را انجام دهد.

مسائلی که باید قبل از خرید آروغ گیر مد نظر داشته باشید.

اگر هنوز مطمئن نیستید که به این محصول نیاز دارید یا نه اینجا به چند نکته برای انتخاب صحیح آروغ گیر اشاره می­کنیم:

  • نوع پارچه ای را انتخاب کنید که جذب کننده و نرم باشد.
  • سایزی را انتخاب کنید که به اندازی کافی برای پوشش شانه نوزاد کافی باشد.
  • طرحی که دوست دارید انتخاب کنید.
  • قیمت را در نظر بگیرید و اینکه بتوانید آنها را در ماشین لباسشویی بشویید و خشک کنید.

اینها برخی فاکتورها در هنگام انتخاب آروغ گیر مناسب هستند. تمامی آنها را می­توانید در محصولات با کیفیت، متنوع و استاندارد دریمو پیدا کنید!

پیشبند آروغ گیر نوزاد
دلیل استفاده از پیشبند آروغ گیر نوزاد چیست؟

از کاور شانه یا آروغ گیر برای جذب بزاق و سایر ترشحاتی که از دهان نوزاد بیرون می­آید استفاده می­شود. اغلب از آنها برای جلوگیری از کثیف شدن لباس و تمیز نگه داشتن پوست نوزاد استفاده میشود.

آیا پیشبند آروغ گیر نوزاد واقعا ضروری هستند؟

به موقعیت فردی شما بستگی دارد. اگر نوزاد شما زیادی ترشحات دهانی دارد، ممکن است استفاده از این آروغ گیر ها زندگی را برای شما و نوزاد عزیزتان ساده تر کنند. همچنین برای تمیز کردن دهان و صورت کودک می­توانند مفید فایده باشند و از کثیف شدن اسباب و مبلمان خانه جلوگیری کنند.

نکات مهم قبل از خرید پیشبند آروغ گیر نوزاد

  • نوع پارچه ای را انتخاب کنید که جذب کننده و نرم باشد.
  • سایزی را انتخاب کنید که به اندازی کافی برای پوشش شانه نوزاد کافی باشد.
  • طرحی که دوست دارید انتخاب کنید.
  • قیمت را در نظر بگیرید و اینکه بتوانید آنها را در ماشین لباسشویی بشویید و خشک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید