دانستنی ها

کریر نوزاد چیست و چه کاربردی دارد؟

کریر نوزاد

کریر نوزاد چیست و چه کاربردی دارد؟ وزن نوزاد در بدو تولد بسیارکم است از این رو حمل وی می‌تواند برای مادر و پدر بسیارسخت باشد. به همین دلیل نیز استفاده از وسایل حمل و نقل نوزاد اهمیت می‌یابد. وسایل مربوط به حمل و نقل نوزاد تنوع بسیارزیادی دارد و شما می‌توانید بسته به نیاز خود هریک از این وسایل کاربردی را خریداری کنید. ازجمله مهم ترین وسایل حمل و نقل نوزاد می‌توان به کریر اشاره کرد. در ادامه بیشتر درباره کاربرد کریر در سیسمونی صحبت می‌کنیم. همراه بیبی لوکس باشید.

کریر یا سبد حمل نوزاد چیست؟

کریر در واقع نوعی گهواره است که در سنین نوزادی فرزند شما مورد استفاده قرار می‌گیرد. این محصول را می‌توانید تا سن شش ماهگی برای کودک خود استفاده کنید و اما پس از آن به دلیل بالارفتن وزن نوزاد عملا استفاده از آن بی معنی خواهدبود. شاید با خود بگویید برای این مدت کوتاه نیازی به خرید کریر نیست و اما باید بدانید حمل سخت بدن نحیف نوزاد در بدو تولد شما را برای خرید کریر ملزم خواهدکرد.

مهم‌ترین فواید کریر نوزاد چیست؟

  • مادر و پدر از بغل کردن نوزاد خسته نمی‌شوند.
  • کمربند دارد و نوزاد در جای خود محکم و امن قرار می‌گیرد.
  • سایه‌بان دارد و بچه در نور خورشید و چراغ اذیت نمی‌شود.
  • با کالسکه ست می‌شود و می‌توان یک سیسمونی جالب با آن تهیه کرد.
  • با چند جزئیات به عنوان صندلی ماشین نوزاد قابل استفاده است.
  • برای آرام‌کردن نوزاد خارج از خانه مفید است.
  • هنگام حرکت راحت است و نوزاد بیدار نمی‌شود.

چرا از کریر استفاده می کنیم؟

از مهم ترین کاربرد کریر می‌توان به حمل راحت نوزاد در بیرون از منزل و تامین امنیت وی اشاره کرد. نوزاد در بدو تولد تا شش ماهگی نمی‌تواند سر وگردن خود را کنترل کند، از این رو نیز در آغوش گرفتن وی کار سختی است. اینجاست که استفاده از کریر می‌تواند نیاز شما را برطرف کرده و به خوبی شما را در حمل نوزاد یاری کند. درادامه بیشتر درباره کاربرد کریر صحبت می‌کنیم.

کریر نوزاد

امنیت کودک در خودرو

از مهم ترین کاربرد کریر، می‌توان به امنیت کودک در خودرو اشاره کرد. شما هنگام رانندگی به هیچ عنوان نمی‌توانید حواستان را به کودک جمع کنید، اما می‌توانید با قراردادن نوزاد در این کریر تا حدزیادی امنیت وی را تامین کنید. البته دقت داشته باشید باید کریر را با کمک کمربند صندلی به خوبی فیکس کنید تا در صورت بروز حادثه از آسیب به کودک جلوگیری کنید.

پس اگر اهل گشت و گذار هستید و می‌خواهید به همراه کودک خود بیرون بروید، خرید کریر مناسب و استاندارد برای سیسمونی را از یادنبرید.

خواب راحت در محیط مختلف

نوزاد در بدو تولد بیشتر وقت خود را در خواب می گذارند، از این رو نیز تهیه امکانات استاندارد خواب برای وی اهمیت زیادی دارد. یکی از مهم ترین کاربرد کریر، فراهم ساختن محیطی عالی برای خواب نوزاد می‌باشد. برای مثال اگر بخواهید از منزل بیرون بروید، باید بتوانید محیط خوبی را برای خواب نوزاد خود فراهم کنید تا آرامش وی به هم نخورد. کریر می‌تواند این محیط مناسب را برای خواب نوزاد در شرایط مختلف فراهم کند، از این رو نیز خرید آن اهمیت دارد.

تغییر محیط خواب نوزاد

در بسیاری از موارد نیاز است که شما محیط خواب نوزاد را بنا به دلایلی تغییردهید. برای مثال می‌خواهید برنامه موردعلاقه تلویزیونی خود را دنبال کنید و اما کودک شما خواب است و نگران هستید که صدای تلویزیون وی را آشفته کند. شما می‌توانید در این شرایط به راحتی با کمک کریر کودک را به مکان دیگری منتقل کرده و به کارهای شخصی تان برسید. پس یکی دیگر از مهم ترین کاربرد کریر، تغییر راحت محیط خواب نوزاد است که می‌تواند آرامش را به وی هدیه کند.

آرامش بخشیدن به نوزاد

در تعریف کریر بیان کردیم که این محصول شباهت بسیارزیادی به یک گهواره دارد، از این رو شما می‌توانید با تکان دادن وی آرامش را به کودک هدیه کنید. پس یکی از مهم ترین کاربرد کریر ، آرامش بخشیدن به نوزاد است که برای درمان کولیک نیز می‌تواند موثر واقع شود.

در این بخش دلایل استفاده از کریر را با هم مرور کردیم. این فواید استفاده از کریر به شما کمک می‌کند تا تصمیم درستی برای خرید آن براساس نیاز خود بگیرید.

با کاربرد کریر در سیسمونی آشنا شوید

کریر یکی از کاربردی ترین وسایل حمل و نقل نوزاد است که از همان ابتدای تولد نیز مورداستفاده قرار می‌گیرد. در ادامه کاربرد کریر در سیسمونی را برای شما تشریح می‌کنیم.

  • در همان ابتدای تولد که می‌خواهید به همراه فرزند خود از بیمارستان خارج شوید، می‌توانید وی را درون همین کریر قراردهید. بدین ترتیب آرامش نوزاد خود را حفظ کرده‌اید و به راحتی نیز می‌توانید وی را جابه جا کنید.
  • اگر جز آن دسته افرادی هستید که مدام به گشت و گذار و مهمانی می‌روید، استفاده از کریر به شدت به شما توصیه می‌شود. کاربرد کریر برای حمل نوزاد در بیرون از منزل و فراهم ساختن محیطی آرام برای خواب وی ثابت شده است.
  • اگر اهل مسافرت رفتن هستید، می‌توانید برای حمل نوزاد درون خودرو نیز از کریر استفاده کنید. یکی از مهم ترین کاربرد کریر حمل نوزاد وحفظ امنیت وی داخل خودرو می‌باشد.
  • از دیگر کاربرد کریر می‌توان به سرگرم کردن نوزاد با برنامه های تلویزیونی اشاره کرد. بدین ترتیب که می‌توانید نوزاد را درون این کریر قرارداده و جلوی تلویزیون بگذارید تا از تصاویر و رنگ های شاد برنامه های تلویزیونی لذت ببرد.

در این بخش کاربرد کریر در سیسمونی را به اختصار بیان کردیم. اما باید بدانید کاربرد کریر تنها مختص بیرون از منزل نیست و شما می‌توانید در محیط خانه نیز از این وسیله استفاده کنید.

خاصیت کریر نوزاد مانند گهواره است

یک مزیت دیگری هم برای استفاده از این وسیله کاربردی نیز وجود دارد که مانند گهواره آن را تکان دهید تا نوزاد شما سریع‌تر به خواب برود یک کریر مناسب چه ویژگی‌هایی می‌تواند داشته باشد.

ایمن بودن آسایش و راحتی در کریر نوزاد

طرح‌های متفاوت کریر نوزاد سالم و ایمن بودن کریر نوزاد هر یک از لوازمی‌ را که برای نوزاد تهیه می‌کنید برای برآوردن نیازی از نوزاد است و هدف از خریدن این وسایل نیز همین است.

انتخاب هر یک از وسایلی که برای سیسمونی کودک خریداری می‌شوند باید مایه آسایش و آرامش و راحتی و از همه مهم‌تر امنیت و سلامت بین مادر و نوزاد را فراهم نمایند بنابراین نکات ایمنی و استاندارد‌ها را برای خریدن وسایل مورد نظر حتما سرلوحه خرید خود قرار دهید.

کریر نوزاد

استحکام کافی برای کریر نوزاد

هنگامی‌ که می‌خواهید کریر را خریداری نمایید به محکم بودن بدنه استقامت و مقاومت آن در برابر سنگینی و وزن نوزاد مطمئن شوید و اطمینان حاصل کنید که کریر توان تحمل وزن کودک شما را دارد. وقتی دستگاه کریر را خریداری می‌کنید در بخش کاربری مشخصه‌های کریر درج شده است این که برای نوزاد‌تان تا وزن چند کیلوگرم را مورد استفاده قرار می‌دهید.

رعایت استاندارد لازم در ساخت کریر نوزاد

با بررسی‌های لازم برای کیفیت و امنیت آن می‌کنید دقت لازم را نیز داشته باشید در جعبه بسته بندی آن متوجه شوید E علامت استاندارد در آن درج شده باشد.

این را می‌توانید از روش لحاظ حرف پارچه‌ای که در دوخت کریر استفاده می‌شود دارای اهمیت است هنگامی‌ که می‌خواهید کریر را تهیه کنید فارغ از رنگ پارچه و مدل آن ابتدا به جنس پارچه‌ای که در بکار برده شده است نیز دقت نمایید. که باعث عدم ایجاد حساسیت و آلرژی بر روی پوست نوزاد شود و با کیفیت و مناسب باشد و کاملا ضد باکتری ضد عرق کردن و ضد حساسیت باشد.

کریر چند کاره وزن کریر همان طور که می‌دانید استفاده از کریر به نوعی است که بتوانید آن را جا به جا کنید و حمل کردن آن آسان باشد.

در نتیجه نباید زیاد سنگین باشد و حمل آن برای والدین راحت و آسان باشد پس بهتر است به وزن کریر در هنگام خرید دقت نمایید، زیرا مادر هنگامی‌ که کریر را برای استفاده بر می‌دارد احتمالا ساک دیگری را نیز به دوش خود می‌کشد.

بنابراین تحمل دو شی سنگین برای مادر قابل تحمل نیست بنابراین هر چه کریر از لحاظ وزنی سبک‌تر باشد برای حمل و استفاده والدین از آن راحت‌تر خواهد بود. اگر وزن کریر سنگین باشد و استفاده از آن دردسر ساز باشد باعث خستگی زیاد می‌شود و در نتیجه والدین دیگر از آن استفاده نمی‌کنند و دیگر از طرف والدین کنار گذاشته می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید