دانستنی ها

راهنمای خرید دستمال مرطوب نوزاد

راهنمای خرید دستمال مرطوب نوزاد

راهنمای خرید دستمال مرطوب نوزاد : دستمال‌های مرطوب به عنوان یکی از وسایل ضروری در مراقبت از کودکان در دوران نوزادی و کودکی شناخته می‌شوند. اما هنگام خرید دستمال مرطوب کودک، باید به موارد مختلفی توجه کرد تا از انتخاب بهینه و ایمن برای پوست حساس کودک خود اطمینان حاصل کنید. این مقاله به بررسی مزایا، نکات انتخاب، و راهنمایی‌های استفاده از دستمال مرطوب برای کودکان می‌پردازد با بیبی لوکس همراه باشید.

ویژگی‌های بهترین دستمال مرطوب نوزاد

یکی از پرکاربردترین محصولات بهداشتی کودک ، دستمال مرطوب کودک و نوزاد است که برای پاکسازی پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد. این محصولات بافتی مشابه دستمال مرطوب آرایشی دارند؛ اما فرمولاسیون آن‌ها کاملاً متفاوت بوده و سازگار با پوست نوزاد و کودک هستند.

هدف استفاده از بهترین دستمال مرطوب نوزاد ، آسان‌تر کردن نظافت آن‌هاست. این محصولات بافت نرم و ابریشمی دارند و ضد التهاب و حساسیت هستند. بعضی از برندها در تولید این محصولات از عصاره کالاندولا یا ویتامین و پروتئین استفاده می‌کنند تا نرمی و لطافت پوست کودک حفظ شود.

علاوه بر موارد گفته شده، بهترین دستمال مرطوب نوزاد فاقد الکل و مواد شیمیایی مضر بوده و قادر است قرمزی، ادرار سوختگی و خارش پوست را التیام ببخشد. بسته‌بندی این محصولات نیز به گونه‌ای است که به راحتی در کیف جا بگیرد و همه جا همراه شما باشد.

آیا دستمال مرطوب برای نوزاد مضر است؟

فراموش نکنید که بهترین دستمال مرطوب برای نوزاد هم نمی‌تواند جایگزین شستشو با آب و صابون یا شامپو شود. استفاده بیش از حد این محصول نیز موجب قرمزی، خشکی پوست و تشدید خارش آن می‌شود. علاوه بر این اگر میزان ادرار و مدفوع زیاد باشد، دستمال قادر نیست همه آلودگی‌ها را به خوبی پاک کند.

پس پیشنهاد می‌کنیم فقط در مواقع ضروری از دستمال مرطوب استفاده کنید و بین استفاده آن و شستشوی کودک تعادل ایجاد کنید تا مشکلی برای پوست لطیف کودک دلبندتان ایجاد نشود.

راهنمای خرید دستمال مرطوب نوزاد

راهنمای خرید دستمال مرطوب نوزاد

در فروشگاه انواع مختلفی از برندهای دستمال مرطوب کودک را می توانید ببینید. بسیاری از آن ها ارزان تر هستند، بنابراین بسیاری از خانواده ها از آنها برای صرفه جویی در هزینه استفاده می کنند.برخی از آنها خیلی نازک هستند که نمی توانند کار را به طور موثر انجام دهند، به این معنی که دو برابر بیشتر از آن استفاده خواهید کرد. این باعث کاهش هر گونه صرفه جویی اولیه در بسته خشک کردن می شود. برخی از مارک های فروشگاهی یا دستمال مرطوب های عمومی بافت عجیب و لغزنده ای دارند که تمیز کردن موثر کودک را دشوار می کند.
کیفیت در بین برندهای اصلی تقریباً یکسان است. برخی از برندهای دستمال مرطوب کودک دارای رایحه های مختلفی هستند. دیگر نکات را در ادامه می خوانیم.

دستمال مرطوب معطر در مقابل بدون عطر -راهنمای خرید دستمال مرطوب نوزاد

قبل از اینکه از دستمال مرطوب کودک عطری استفاده کنید، مطمئن شوید که کودک شما پوست فوق العاده حساسی ندارد. برخی از نوزادان نمی توانند عطر را در ناحیه پوشک یا هر جای دیگری که با پوست آنها تماس دارد را تحمل کنند. دستمال مرطوب بدون بو گزینه بهتری برای این نوزادان است.
در میان انواع اسپری های مخصوص بچه، انتخاب بهترین آنها یک موضوع ترجیحی شخصی است. اگرچه اسپری های معطر قوی ممکن است برخی از والدین را آزار دهد.

راهنمای خرید دستمال مرطوب نوزاد – تعداد دستمال موجود در هر بسته

مانند بسیاری از محصولات کودک، هر چه تعداد دستمال مرطوب کودک بیشتر باشد، قیمت بهتری دارد. بسته های بزرگتر ارزش بهتری را برای هر دستمال مرطوب ارائه می دهند. اگر نمی‌خواهید دستمال مرطوب کودک را گران تهیه کنید، بسیاری از فروشگاه‌های بزرگ و فروشگاه‌های کودک دستمال‌ مرطوب را با قیمت مناسب ارائه می‌دهند.
قبل از آمدن نوزاد، بسته های بزرگ دستمال مرطوب بچه نخرید. اگر کودک شما در نهایت به حساسیت پوستی مبتلا شد، می توانید صدها دستمال مرطوب مخصوص نوزاد را دریافت کنید که نمی توانید از آنها استفاده کنید. ابتدا یک بسته کوچکتر بخرید تا مطمئن شوید که برای شما و کودکتان مناسب است.

بسته بندی دستمال مرطوب کودک

رایج ترین بسته بندی دستمال مرطوب کودک نوع پلاستیکی است. دستمال های داخل آن به بیرون می لغزند تا هنگام تعویض پوشک به راحتی با یک دست آن را بگیرید. این دستمال‌های پلاستیکی بزرگ کمی ارزان‌تر از خرید هر بار یک جعبه پلاستیکی جدید هستند و فضای زیادی را برای نگهداری اشغال نمی‌کنند.
برخی از دستمال‌های مرطوب کودک در یک کیسه پلاستیکی انعطاف‌پذیر با رویه سخت عرضه می‌شوند. چنین دستمال‌هایی برای خرید راحت هستند، زیرا نیازی به پر شدن ندارند. فقط ظرف قدیمی را بردارید و یک ظرف جدید تهیه کنید. با این حال، وقتی می‌خواهید پوشک را بردارید، پلاستیک می‌تواند صدای بلندی ایجاد کند که باعث می‌شود تعویض پوشک در شب آرامش کمتری داشته باشد.

دستمال مرطوب مسافرتی- راهنمای خرید دستمال مرطوب نوزاد

بسته های مسافرتی دستمال مرطوب بچه معمولاً در دو نوع بسته بندی عرضه می شوند. اولی یک جعبه پلاستیکی سفت و سخت است که برای دسترسی به دستمال ها باز می شود. این نوع بسته مسافرتی راحت است .
نوع دوم دستمال مرطوب کودک مسافرتی معمولاً در یک کیسه پلاستیکی با رویه برچسب عرضه می شود. انداختن در کیسه پوشک عالی است و فضای زیادی را اشغال نمی کند، اما قسمت بالای برچسب توانایی خود را برای بسته ماندن در انتهای بسته از دست می دهد.

دستمال مرطوب نوزاد بدون حساسیت ۸۰ عددی مالوچسکا Mallochesca

قدرت پاک کنندگی

برای نوزادانی که مستعد بثورات پوشک هستند، برخی از فروشگاه ها دستمال‌هایی با مواد جاذب داخلی یا دستمال‌های مرطوب با کیفیت ارائه می کنند. شرکت‌های دیگر دستمال‌هایی می‌سازند که به سرعت در محل‌های دفن زباله خراب می‌شوند. برخی مانند دستمال مرطوب با مواد طبیعی یا ارگانیک ساخته می شوند.
قیمت این دستمال های مخصوص بیشتر از سایر دستمال های بچه است. با این حال، اگر فرزندان شما عجله دارند یا یک سبک زندگی ارگانیک برای شما مهم است، می تواند ارزشش را داشته باشد.

راهنمای خرید دستمال مرطوب نوزاد

کاربرد های دستمال مرطوب نوزاد

  • مناسب برای تمیز کردن نوزاد و کودک هنگام تعویض پوشک
  • – قابل استفاده برای پاک کردن و تمیز کردن  دست و صورت و بینی نوزاد
  • – خنک کردن بدن در فصل گرما
  • – قابل استفاده برای تمیز کردن اسباب بازی نوزاد
  • – مناسب برای تمیز کردن دهان ، لثه و دندان نوزاد
  • – تمیز کردن سطوحی که کودک با آن‌ها در تماس است
  • – قابل استفاده برای پاک کردن شیشه شیر، پستانک و دیگر ظروف غذای نوزاد
  • – تمیز کردن سینه مادر برای زمان شیردهی، با استفاده از انواع بهترین دستمال مرطوب نوزاد

نکات لازم هنگام خرید دستمال مرطوب نوزاد

تاریخ انقضا : دستمال مرطوب نیز مانند بقیه ی محصولات بهداشتی دارای تاریخ تولید و انقضا نیز می باشد که هنگام خرید دستمال مرطوب باید به آن توجه داشته باشید

کاربرد دستمال مرطوب : همان طور که می دانید دستمال مرطوب کابرد های بسیاری دارد مثلا اگر دستمال مرطوب را برای تمیز کردن دهان و لثه نوزاد می خواهید باید دستمال مرطوبی را تهییه کنید این ویژگی را داشته باشد همچنین برخی دیگر از دستمال مرطوب‌ها برای پاک کردن شیشه شیر و پستونک کاربرد دارند. بنابراین در زمان خرید باید به کاربرد دستمال مرطوب و نوع نیاز به آن توجه داشت.

مواد تشکیل دهنده :  از آنجایی که پوست نواد بسیار حساس و لطیف است بنابراین دستمال مرطوب هایی که برای نوزاد تولید می شود از مواد فاقد الکل و ضد حساسیت استفاده می شود پس زمان خرید دستمال مرطوب به مواد تشکیل دهدنده آن نیز توجه داشته باشید که فاقد پارابن و مواد نگه‌دارنده شیمیایی باشد.

برند و قیمت : دستمال مرطوب نوزاد به طور مستقیم با پوست او در ارتباط است. در نتیجه توصیه می‌شود تا از برندهای معتبر و شناخته شده استفاده شده و به هیچ عنوان از دستمال‌هایی با برند ناشناخته که قیمت پایین‌تر و کیفیت نامعلومی دارند استفاده نگردد. بهتری برند های موجوددر بازار را می توان برند دکتربراون ، بی بی سیل ، چیکو ، پریما و … نام برد

دیدگاهتان را بنویسید